Agrarische sector lanceert arbeidsmarktplatform en campagne om personeel te trekken

Werk in de land- en tuinbouw is werk dat ertoe doet. Op mooie locaties en met veel vrijheid. In verbinding met de natuur, de seizoenen, planten en dieren. Het nieuwe arbeidsmarktplatform genaamd Beter Uitzicht is op 16 april gelanceerd om werknemers naar de land- en tuinbouwsector te trekken. Werkgevers kunnen gratis vacatures plaatsen op dit platform, dat een samenwerking is tussen verschillende sectoren binnen de land- en tuinbouw. Door middel van inspirerende verhalen, een overzicht van beroepen en een keuzehulp worden potentiële werknemers aangemoedigd om de overstap te maken. Een doorlopende advertentiecampagne via sociale media en fysieke reclamemasten zal werkende Nederlanders naar het platform leiden. Het project wordt gefinancierd door Colland Arbeidsmarkt en LTO Noord, in samenwerking met andere LTO-organisaties en vaktechnische organisaties.

Met het platform Beter Uitzicht willen de LTO-organisaties werkgevers helpen om nieuwe werknemers van buiten de eigen sector aan te trekken. Door het werkgeversimago te verbeteren en door werkgevers de mogelijkheid te geven om vacatures te plaatsen. Alle werkgevers in de primaire sector kunnen hier gratis gebruik van maken. Groot voordeel voor jou als werkgever, is dat vacatures als extra service worden doorgeplaatst naar relevante andere vacaturesites zoals Indeed, dus een plaatsing op Beter Uitzicht scheelt je dubbel werk. Het systeem is ook heel geschikt voor werkgevers die nog weinig ervaring hebben met vacaturesystemen. 

Volgens Eric Douma, portefeuillehouder Ondernemerschap en onderwijs van LTO, is het belangrijk dat alle sectoren zijn verbonden aan dit platform. ‘Samen hebben we een sterker verhaal en meer verleidingskracht om werknemers naar onze sector te trekken.’

Op het platform vinden bezoekers inspiratieverhalen van zij-instromers die de overstap naar onze sector al maakten, een overzicht van de verschillende beroepen en via een keuzehulp worden ze op weggeholpen naar passende functies en vacatures. Ook kunnen ze informatie over de verschillende deelsectoren bekijken. 

Volgende week (week 18) start een doorlopende advertentiecampagne via social media en fysieke reclamemasten om werkende Nederlanders naar het platform te trekken. Hierdoor zijn er gegarandeerd bezoekers die de vacatures bekijken. Werkgevers vinden alle informatie op https://beteruitzicht.nl/voor-werkgevers.  

Dus heeft u vacatures die u onder de aandacht wilt brengen? Ga naar het platform en zet de vacatures online!

Naar het overzicht
  • Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Agrarische sector lanceert arbeidsmarktplatform en campagne om personeel te trekken