Plantion ontzorgt kopers op het gebied van transport

Na een geslaagde testperiode start Plantion met een veelzijdige bezorgservice voor bloemisten en andere klanten die fysiek of online producten bij Plantion inkopen. Het aandeel online bestellingen neemt toe, helemaal sinds de uitbraak van corona. Door gebruik te maken van Plantion Transport kan de klant rekenen op ontzorging en aantrekkelijke tarieven.

 

Elke dag kopen veel klanten bij Plantion in via de verschillende inkoopkanalen. Velen van hen maken daarbij gebruik van Kopen Op Afstand en Klok Voorverkoop. Ook groeit het aantal bestellingen van aanvullende producten via Plantion Digitale Marktplaats. Voor veel kopers is transport een uitdaging: hoe krijg ik de producten snel en kostenefficiënt in de winkel? Plantion lost dit probleem nu op met een veelzijdige ‘same day delivery’ bezorgservice.

 

Totaalconcept

Het transport van bloemen en planten is meer dan alleen ‘zo snel mogelijk van A naar B’. Om de koper hierin te ontzorgen, ontwikkelde Plantion een totaalconcept. Zo kan de klant er voor kiezen om de Deense karren te laten indichten en ompakken. Ook neemt de vervoerder Denen en bij Plantion ingekochte emballage mee terug naar Plantion.

 

Vervoerder

B&M Koeriers uit Ede voert namens Plantion het transport uit. Naast vrachtwagens worden ook kleinere bussen ingezet, waardoor bezorging tot bij de winkel altijd mogelijk is. Plantion Transport richt zich in eerste instantie op bezorging in Nederland, België en Duitsland. In de toekomst verwacht Plantion dankzij dit concept ook interessant te kunnen zijn voor kopers elders in Europa.

 

Aantrekkelijke tarieven

Voor het transport zelf betaalt de koper een basistarief, gekoppeld aan de afstand tot Ede. Hoe meer Deense karren er vervoerd worden, hoe lager de kosten per kar. Op het indichten en ompakken geeft Plantion een staffelkorting, afhankelijk van het inkoopbedrag. Als een koper binnen zeven dagen opnieuw gebruik maakt van de bezorgdienst, betaalt hij geen huur voor de Deense karren.

 

Transport regelen

Om transport te reserveren, stuurt een koper de dag voorafgaand vóór 17.00 uur een e-mail naar transport@plantion.nl. Gekochte producten worden dezelfde dag bezorgd in Nederland, België en Duitsland; binnen Nederland zelfs vóór 16.00 uur. Voor meer informatie kunnen geïnteresseerde kopers contact opnemen met Plantion: (0318) 66 17 32.

 

Plantion

Voor kwekers en kopers in binnen- en buitenland is Plantion een verbindende factor en een centrum voor kennis en inspiratie. Met 148 medewerkers creëert Plantion optimale afzetmogelijkheden voor aanvoerders. Kopers vinden op één locatie een veilingklok, een groencentrum en een groothandelscentrum. Wie niet naar Ede kan komen, kan gebruik maken van Kopen Op Afstand of online bestellen via Plantion Digitale Marktplaats. Via bemiddeling brengt Plantion ook rechtstreekse transacties tussen kwekers en afnemers tot stand. Plantion werkt aan een CO 2-neutrale marktplaats, onder meer door toepassing van zonnepanelen en windenergie. Over 2019 realiseerde Plantion een omzet van 102,3 miljoen euro. Meer informatie: www.plantion.nl.

 

Foto gemaakt door VVB Van Bree 

Naar het overzicht