Plantion wint prestigieuze TASPO AWARD in Duitsland

Plantion heeft afgelopen vrijdag in Berlijn een TASPO Award gewonnen in de categorie ‘Geschäftsidee des Jahres‘. De award werd toegekend voor het Middellange termijnplan (MLTP) 2017-2020. Volgens de jury pakt Plantion op een eigentijdse manier de ‘koe bij de horens’ om een leidende positie als bloemistenklok te verwerven binnen West-Europa.

De jury van TASPO was positief verrast door de proactieve manier waarop Plantion invulling geeft aan haar strategie. In haar MLTP, ontwikkeld in samenwerking met Rijnconsult, heeft Plantion een aantal concrete projecten geformuleerd. Bijvoorbeeld ‘Inspiratie op de marktplaats’, ‘Ondersteuning bloemisten bij online-verkoop’, ‘Digitaal het klokaanbod bekijken’, ‘Online kopen gemakkelijker maken’ en ‘Nieuwe producten (noviteiten) voor de klok’. Deze projecten worden met eigen medewerkers uitgevoerd en dragen bij aan het doel van Plantion om in 2025 een leidende positie te hebben in West-Europa.

 

Zeer vereerd

Voor Plantion is de award een mooie opsteker. Commercieel directeur Guus van Logtestijn: “We zijn zeer vereerd met deze TASPO Award. Het is een erkenning dat we op de goede weg zijn. En ik zie het als een beloning voor onze medewerkers, die zich naast hun gewone werk inzetten om van Plantion de aantrekkelijkste bloemistenklok te maken.”

 

Oscars van de groene branche

Ook in 2018 werd Plantion voor een TASPO Award genomineerd, toen in de categorie ‘Beste opleidingsprogramma voor medewerkers’. De TASPO Awards gelden als de ‘Oscars van de groene branche’ en worden sinds 2006 uitgereikt door het Duitse vakblad TASPO.

Naar het overzicht